Jaké potraviny jíst při bolestech

Pokud máte bolesti a nechce se vám rovnou sahat po tradičních farmakách, můžete vyzkoušet pomoci od bolesti díky některým potravinám. Některé vás možná i překvapí.

Borůvky na různé bolesti

Borůvky obsahují spoustu fytonutrientů, které mohou pomoci bojovat proti zánětu a zmírňovat bolest. Mimo sezónu použijte klidně mražené borůvky - mají stejně nebo dokonce více živin než čerstvé. Dalším ovocem s antioxidanty a polyfenoly jsou jahody a pomeranče.

Dýňová semínka při migréně a osteoporóze

Dýňová semínka jsou skvělým zdrojem hořčíku, minerálu, který vám může pomoci snížit počet migrén. Může vám také pomoci při prevenci a léčbě osteoporózy. Pro více hořčíku přidejte do svého jídelníčku také mandle a kešu, tmavě zelenou listovou zeleninu (špenát, kapusta ...), fazole a čočku.

Kurkuma na revmatoidní artritidu a osteoartritidu

Kurkuma může ovlivnit několik procesů ve vašem těle, včetně zánětu. Studie lidí s revmatoidní artritidou a osteoartrózou, kteří užívali doplňky kurkuminu, zjistily, že mohou chodit lépe a bez vedlejších účinků užívání léků. Černý pepř může pomoci vašemu tělu absorbovat kurkumu - vyzkoušejte směs kurkumy a černého pepře se zázvorem a medem do čaje.

Višně na bolesti svalů

Višně (konkrétně nejlepší je druh Montmorenská višeň) mají protizánětlivé  účinky a pomáhají k zotavení svalů (díky obsaženým antokyanům mohou podporovat rychlejší regeneraci svalů) a úlevu od bolesti při artritidě nebo při dně. V jedné předběžné studii lidé s osteoartrózou, kteří užívali extrakt z višní po dobu tří měsíců, hlásili sníženou citlivost kloubů, menší bolest a lepší pohyblivost. Potřeba by ale bylo sníst 100 -120 višní denně, proto radši volte extrakty.

Také pomáhají k lepšímu spánkusnížení cholesterolu a triglyceridů a také se říká, že pomáhají zbavit se břišního tuku. 

Panenský olivový olej na osteoartritidu i jiné bolesti

Panenský olivový olej obsahuje oleocanthal, který cítíte jako peprné šimrání v krku při konzumaci panenského oleje. Oleocanthal funguje jako ibuprofen. Extra panenský olivový olej obsahuje též lubricin, který udržuje klouby hladké a chrání chrupavku před rozpadem. Může pomoci lidem s osteoartrózou. Při vaření s olivovým olejem se držte nižších teplot, abyste o tyto cenné látky nepřišli.

Chili papričky blokují signály bolesti

Kapsaicin, látka, která dává chilli papričkám pálivost, je dobře znám pro své bolest tišící účinky (v krémech a náplastech). Některé rané výzkumy naznačují, že kapsaicin může také snížit a zabránit zánětu. Pálivost může též oklamat váš mozek, který pak uvolní endorfiny blokující signály bolesti.

Zázvor na klouby a menstruační bolesti

Zázvor je základem tradiční medicíny, je známý pro své účinky proti nevolnosti a na zklidnění žaludku. Zázvor vám může také pomoci bojovat proti bolesti, včetně bolesti kloubů u artritidy a menstruačních křečí.

potraviny-na-bolest

Bolest a zánět

Možná jste si mohli všimnout, že se vaše bolest stupňuje nebo naopak klesá po konzumaci určitých jídel. Je to proto, že jídlo může hrát roli při zhoršování nebo zlepšování zánětu. Zánět je součástí přirozené imunitní reakce těla. Infekce, rány a poškození tkání by se bez něj nemohly zahojit. Zánět ovšem také způsobuje různé bolesti, zarudnutí a otoky. Při řešení bolesti se tedy musíte také zaměřit na případné záněty.

Přečtěte si také:

 

Informace na tomto webu v žádném příadě nemohou nahradit odborné posouzení lékařem a lékařém nařízenou léčbu. Doplňky stravy nejsou náhradou pestré stravy. Doplňky stravy nejsou lék.