Jak se zbavit úzkosti

JAK SE ZBAVIT ÚZKOSTI. JE TO MOŽNÉ BEZ ANTIDEPRESIV!

Pocit občasné úzkosti je normální a důležitý. Je to přirozená aktivizace organismu k řešení určitého problému nebo situace. Přirozené a přiměřené obavy samy zmizí, jakmile bude situace vyřešena.

Pokud však jde o přetrvávající obavy, ztrácejí aktivizační účinek. Otázky „Co kdyby“ a strach z nejhoršího vývoje situace nastartuje tok negativních myšlenek a trvalé úzkosti, roztáčí se "spirála úzkosti". Úzkost pak narušuje vaše normální fungování během dne a narušuje váš noční spánek, tolik nutný k další regeneraci.

Proti úzkosti nepotřebujete nutně antidepresiva

S úzkostí se můžete vyrovnat bez antidepresiv

Jak poznáte, že je to úzkost? Že trpíte úzkostí, můžete zjistit podle následujících příznaků:

01. Máte neustálé starosti a permanentně vás bombardují obavy
02. Vaše mysl je zaneprázdněna kolotočem negativních nebo obavy budících myšlenek, těžko se soustředíte na to, co je aktuálně důležité
03. Trápí vás vnitřní neklid a napětí
04. Trpíte nespavostí
05. Vaše svaly jsou neustále napjaté
06. Srdce vám buší
07. Trpíte bolestmi hrudníku, hlavy a zad
08. Máte časté zažívací potíže

Trvalá úzkost může způsobit vážné fyzické problémy!

jak-se-zbavit-uzkosti

Naučte se efektivní strategie zvládání úzkosti

Vyzkoušejte následující, pokud vás přepadá častý pocit úzkosti nebo stresu:

  • Udělejte si oddechový čas. "Odstupte" kousek od problému a podívejte se na něj zdálky, nezaujatě. To vám pomůže vyčistit si hlavu.
  • Cvičte jógu, meditujte, udělejte si masáž nebo se naučte relaxační techniky.
  • Cvičte denně. Doporučuje se 30 min.
  • Začněte s vyváženou stravou. Připravte si svačinky dodávající energii, které budou rychle a okamžitě k použití, jakmile vás přepadne úzkost.
  • Omezte alkohol a kofein. Obojí může výrazně zhoršit úzkost a vyvolat dokonce záchvaty paniky!

Úzkost lze léčit omezením kofeinu. Kofein může spouštět vaše záchvaty úzkosti!

  • Dopřejte si dostatek spánku, protože když je vaše tělo ve stresu, potřebuje další spánek a odpočinek.
  • Zhluboka se nadechněte a velmi pomalu vydechněte.
  • Přijměte fakt, že nemůžete zvládat a kontrolovat všechno. Nemusíte být dokonalí. Snažte se ze všech sil, ale ne až tak, abyste se stresovali.
  • Vyhledávejte humor a každou možnost se zasmát.
  • Vyměňte negativní myšlenky za pozitivní.
  • Zjistěte, co spouští vaši úzkost, a snažte se tomu vyhnout.
  • Řekněte své rodině nebo přátelům, že se cítíte zavalení a pod tíhou. Nebojte se je požádat o pomoc.
  • Přidejte do své stravy přírodní zdroje startovačů serotoninu! Přírodní serotonin vám může pomoci s vaší úzkostí, bez vedlejších účinků.

Kdy vyhledat pomoc odborníka

Poraďte se svým lékařem, pokud:

  • Vaše starosti a obavy jsou už mimo kontrolu, zdá se, že už vám "přerůstají přes hlavu".
  • Vaše problémy jsou dlouhodobé (6 měsíců a více).
  • Vaše problémy se nezlepší ani po měsíci nebo dvou přírodního léčení.

UDĚLEJTE SI RADOST, KDYKOLIV JE TO MOŽNÉ. POTĚŠTE A POCHVALTE SAMI SEBE, SKLÁDEJTE SI KOMPLIMENTY. To ovšem neznamená rezignovat na své zlepšování!!! Na rodíl od jiných přístupů, my si nemyslíme, že se máte jen tak bez boje přijmout tací, jací (takové, jaké) jste a nesnažit se o vaše lepší já, lepší život nebo lepší tělo! Jsou to "spojené nádoby". Zdravější organismus podporuje lepší psychiku, která vám může zajistit lepší práci či větší úspěch v podnikání anebo lepší partnerské vztahy! Nikdy na sobě nepřestávejte pracovat, ale nevyčítejte si pomalejší postup, drobnější úspěchy nebo občasné chyby. Nestresujte sami(y) sebe!

 

Přírodní zdroje startovačů serotoninu

Serotonin je neurotransmiter, hormon produkovaný organismem. Může ovlivňovat vaši náladu, schopnost učení, paměť a řadu dalších fyziologických procesů, jako je např. pocit na zvracení. Vaše tělo si serotonin vyrábí z tryptofanu, který lze najít v potravinách, zejména těch zcela přírodního původu.

Konzumace stravy, které obsahuje esenciální aminokyselinu tryptofan, může tělu pomoci produkovat více serotoninu a vyrovnat se lépe s úzkostí, stresem, panikou a depresí.

Potraviny bohaté na tryptofan

Potravinami bohatými na tryptofany jsou losos, vejce, špenát, semínka, mléko, ořechy, sója, krůta a drůbež, ananas.

Přirozené denní světlo také zlepšuje produkci serotoninu!

Startovač serotoninu (serotonin booster) z přírodních zdrojů serotoninu v zelenině, ovoci a bylinách

MAKE U HAPPY zvyšuje bdělost, koncentraci a duševní a fyzickou odolnost. Zlepšuje spánek, paměť a hladinu dopaminu - „hormonu štěstí“, estrogenu a testosteronu - „pohlavních hormonů“ a oxytocinu - „hormonu lásky“.
MAKE U HAPPY má také účinek potlačující hlad a může pomoci k dosažení optimální tělesné hmotnosti.

serotonin-startovac-tryptofan