10 tipů pro úspěšnou detoxikační kúru

Jaro je ideálním obdobím pro detoxikaci – očistu od toxinů, aby se tělo mohlo restartovat po dlouhé, líné zimě. Brzy na jaře se většina z nás necítí nejlépe. Detoxikace vám může pomoci dostat se na další měsíce do lepší formy.

Dobrou zprávou je, že účinná detoxikace nemusí zahrnovat přísné diety nebo tvrdé intenzivní půsty.

V ideálním světě je váš organismus schopen se zcela přirozeně detoxikovat sám. Náš moderní svět je však poměrně toxický. Většině těchto toxinů se nedokážeme vyhnout. Udělejte, co můžete, abyste se vyhnuli nejhoršímu, a poté se zaměřte na posílení přirozené obranyschopnosti svého těla: silný, dobře fungující imunitní systém, dobrý krevní oběh a účinný vylučovací systém. To je váš cíl.

Aby bylo snazší začít pracovat na výše uvedených třech cílech, přinášíme vám:

  • 10 dobrých rad pro úspěšnou detoxikaci jako start vaší cesty ke zdravějšímu tělu
  • tipy na doplňky na detoxikaci, které podpoří vaší vlastní snahu pro jarní detox. Průběžně je používejte také pro posílení tělu vlastní detoxikační schopnosti.

Jarní detoxikace, očista těla

  1. Pijte hodně vody - nejlépe vlažnou vodu s citronem. Vlažná voda může zlepšit trávení a citron přispívá k zásaditému pH.(Pozn. Nekonzumujte vlažnou vodu přímo z kohoutku, ale převařte ji a nechte vychladnout).
  2. Zvyšte příjem bobulovin, ovoce a zeleniny - během diety je důležité jíst pestře, abyste přijali dostatek mikronutrientů. Doporučujeme vegetariánskou, lehce stravitelnou stravu. Bobule a zelená zelenina jsou obzvláště výživné a poskytují vám vitamíny a antioxidanty.
  3. Zvyšte příjem zásadotvorných potravin, které optimalizují hodnotu pH těla. Mnoho lidí tělo potravinami překyseluje, což mimo jiné zvyšuje riziko některých onemocnění. Konzumací zásaditých (zásaditých) potravin pomáháte tělu k lepší acidobazické rovnováze. Příklady základních potravin jsou zelené plodiny, jako je kapusta a pšeničná tráva, kořenová zelenina, luštěniny, semena, citrusové plody a červený čaj.
  4. Vyhýbejte se rafinovanému cukru a umělým sladidlům - rafinovaný cukr může podporovat chronický zánět a je třeba se mu během kůry vyhnout. Také umělá sladidla jako sukralóza, nebo aspartam, nejsou vhodná, protože stále není jasné, jak ovlivňují střevní flóru.
  5. Vyhněte se kofeinu, alkoholu a tabáku - očistný režim je vhodnou příležitostí k omezení návykových látek, které mohou narušit střevní systém.
  6. Jezte dostatek vlákniny - mnoho lidí přijímá stravu s příliš nízkým obsahem vlákniny, což mj. ovlivňuje, jak dobře funguje střevní systém. Snažte se přijmout 30 g vlákniny denně.
  7. Konzumujte hlavně neprocesované potraviny bez aditiv a stabilizátorů, každý pokrm připravujte šetrně, aby byla zachována maximální nutriční hodnota - jídlo, které se vaří nebo smaží příliš dlouho, ztrácí mnoho důležitých bioaktivních složek. Se surovinami zacházejte opatrně, ať získáte co nejvíce živin.
  8. Pravidelně cvičte - cvičení stimuluje střevní systém a zvyšuje průtok krve. Navíc vypotíte ve vodě rozpustné toxiny.
  9. Konzumujte malé porce jídel - konzumujte 5 malých jídel denně místo několika velkých jídel. Tímto způsobem udržíte hladinu cukru v krvi stabilní a snížíte riziko, že dostanete chuť se přejídat.
  10. Ujistěte se, že máte dostatek času na zotavení - tělesné buňky se samy regenerují, když je tělo v klidu. Ujistěte se, že máte dostatek spánku a vyhraďte si čas na relaxační aktivity, jako je jóga a masáže.

Detoxikace neboli očistná kúra

Detoxikace představuje fyziologické nebo lékařské odstranění toxických látek z živého organismu, ke kterému dochází především játry.

Skvělé je, že účinná detoxikace nemusí zahrnovat přísné diety nebo tvrdý půst. Doplňky stravy mohou část práce udělat za vás.

Pro správnou detoxikaci je potřeba mít v pořádku detoxikační orgány a lymfatický systém. O čištění lymfatického systému si přečtěte zde.

Co je detoxikace a jak může pomoci?

Detoxikace je krátkodobý zásah do organismu, jehož cílem je odstranit toxiny z vašeho těla. Typický intenzivní detox zahrnuje půst, po kterém následuje přísná dieta z ovoce, zeleniny, ovocných šťáv, vody a někdy bylinek, čajů, doplňků a dokonce i očisty nebo klystýru tlustého střeva.

Pokud nejste pro radikální detox, a ani není ve skutečnosti potřebné takto trpět, malé krůčky s pomocí výše uvedených rad a doplňků stravy mohou pomoci.

Detoxikace vám může pomoci nechat odpočinout vašim orgánům, stimulovat játra, aby se zbavila toxinů, podpořit eliminaci toxinů stolicí, močí a potem, zlepšit oběh krve a poskytnout tělu zdravé živiny. Může vám také pomoci při léčbě některých nemocí, jako je obezita, zažívací potíže, autoimunitní onemocnění, záněty, alergie, nadýmání a chronická únava.

Informace na tomto webu v žádném příadě nemohou nahradit odborné posouzení lékařem a lékařém nařízenou léčbu. Doplňky stravy nejsou náhradou pestré stravy. Doplňky stravy nejsou lék.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení